28/03/2024
Letva volana - lupkanje i zujanje

Čujete lupkanje ili zujanje, teško okrećete volanom?

  Reparacija servo letve volanaKvarovi na našim vozilima ne događaju se (najčešće) sami od sebe. Čujete lupkanje ili zujanje, teško okrećete volanom? Vjerojatno problem s letvom volana. U velikom broju slučajeva, uvijek postoji neki “uzrok” koji dovodi do “posljedica“.   Ukoliko to nije zamor materijala, potrošeni ili “pohabani” dijelovi uslijed dugogodišnjeg korištenja, onda se radi o ostalim – vanjskim utjecajima.   Način vožnje, možda uvjeti na cestama (neravnine, puknuća asfalta, rupe, makadam, ležeći policajci, penjanje na nogostupe prilikom parkiranja i sl.), mogu dovesti do problema.  

Neki od najčešćih problema

  Najčešći problemi s kojima se susreću vlasnici svojih limenih ljubimaca su:

  • lupkanje u prednjem dijelu vozila
  • zujanje prilikom okretanja volana
  • masne fleke ispod vozila koje upućuju na curenje ulja, ili, ukoliko ne primijetite curenje, primijetite da je
  • volan postao pretvrd, odnosno da ga sve teže okrećete (kao da nemate servo).

  Da biste spriječili širenje kvarova na ostale dijelove, potrebno je što prije reagirati. Zato, čim čujete lupkanje ili zujanje, teško okrećete volanom kod upravljanja vozilom, potražite pomoć stručnjaka.

Servo Mehanika logoMi vam nudimo brzu i detaljnu pretragu, te detekciju kvara i profesionalan pristup svakom problemu.

  Naše višegodišnje iskustvo u popravcima upravljačkih mehanizama i ugradnja originalnih dijelova omogućuje nam kvalitetu, brzinu i GARANCIJU na reparaciju odrađenu od strane stručnog tima Servo Mehanika.  

S pravom vas možemo pozvati da nam se obratite s punim povjerenjem.  

Evo što kaže Wikipedija:

Mehanizam sa zupčastom letvom

Dio upravljačkog mehanizma sa zupčastom (ozubljenom) letvom kod automobila:

  1. kotač upravljača,
  2. osovina upravljača s kućištem,
  3. mehanizam sa zupčastom letvom (zupčanik i ozubljena letva) i kućištem,
  4. spone (lijeve i desne),
  5. krajnici spone (lijevi i desni).

 

Letva volana - sistem
Preuzeto s Wikipedije

Upravljački mehanizam kod automobila

Upravljački mehanizam kod automobila je cjelokupni sustav pomoću kojega se upravlja zakretanjem prednjih kotača vozila i kretanja u željenom pravcu. Postoje dva osnovna tipa upravljačkog mehanizma, sa:

– zupčastom letvom,

– pužnim prijenosom.

 

Upravljački mehanizam sa zupčastom letvom se sastoji od:

– kotača upravljača,

– osovine upravljača s kućištem,

– kardanske osovine upravljača sa zglobovima,

– zupčaste letve s kućištem,

– zupčanika (puža) zupčaste letve,

– spone (lijeve i desne),

– krajnika spone (lijevog i desnog).

 

PodvozjeOkretna sila kojom vozač djeluje na kotač upravljača prenosi se kao okretni moment na osovinu upravljača koja se nalazi u odgovarajućem kućištu. Okretni moment se dalje prenosi na kardansku osovinu upravljača, zupčanik (puž) zupčaste letve, zupčastu letvu, spone upravljača, hvatište rukavaca i same kotače.

Podijeli ovo